Radu

Lilypie Second Birthday tickers

Sunday, February 6, 2011

Diversificarea...începuturi

Am zis că nu o să încep diversificarea înainte de 6 luni, că laptele matern conţine toţi nutrienţii de care are bebele nevoie şi Radu a crescut ca Făt-Frumos mâncând exclusiv lapte. Aproape că m-am ţinut de promisiune, doar că nu am mai avut răbdare chiar până să împlinească 6 luni. Am început diversificarea cu fix o săptămână înainte de 6 luni.

Am vrut să încep diversificând a doua masă din zi, cea de la 9-10 dimineaţa (masă de fructe), prima masă imediat ce se trezeşte rămânând masă de lapte. Şi discutând cu Cristi depre cum vreau să fac şi cum o să reacţioneze Radu, ne-am întrebat de ce să mai aşteptăm o săptămână? Şi ca să vedem împreună cum reacţionează, hai să îi dăm acum (era vreo 9 seara). Şi am ales un fruct extraordinar: morcovul. L-am făcut suc şi  am pus o linguriţă de suc într-un castron. I-am dat de vreo 3 ori de acolo. I-a plăcut.

În zilele următoare am mutat ora mesei la locul ei: dimineaţa, dar am păstrat leguma. Am continuat să îi dau suc de morcovi: 2 linguriţe, 3 linguriţe, 5 linguriţe, 7 linguriţe, completând masa apoi cu lapte. A băut doar suc de morcovi 8 zile, pentru că fix la 6 luni a făcut vaccinul şi nu am vrut să introduc un aliment nou in ziua vaccinului sau în cea imediat dinainte (sfatul medicului).

A făcut vaccinul şi nu a avut nici o reacţie la el. Aşa că a doua zi am introdus mărul: un sfert de măr dat pe răzătoarea de sticlă (mulţumesc, mama şi tanti colega lu mama de la care a luat-o). Am adaugat la măr 8 linguriţe de suc de morcovi şi o liguriţă de pulpă de morcovi din storcătorul de fructe: eşec total. A luat o linguriţă, s-a strâmbat de numa şi după aceea nu a mai vrut să se uite la mine, darămite să mai deschidă gura. Se uita în altă parte si nici nu mă băga în seamă. Ce era de făcut? Am mai dat un sfert de morcov pe răzătoarea de sticlă şi am adăugat 8 linguriţe de suc de morcovi, fără pulpă. Aşa a fost mai bun. A mâncat aproape tot.

Reţeta următoare: jumătate de măr dat pe răzătoarea de sticlă şi 8 linguriţe de suc de morcov. A mâncat cam jumătate. În următoarea zi tot jumătate de măr am pus, dar am pus 7 linguriţe de suc de morcov şi 2 linguriţe de suc de măr. Ei, asta a fost un deliciu, a mâncat tot.

După măr, următorul aliment l-am introdus astăzi: para. Reţeta: mai puţin de un sfert de pară (pentru că era o pară mare) dată pe răzătoare, la care am adăugat 7 linguriţe de suc de morcovi şi am riscat, am pus şi o linguriţă de pulpă de morcov din storcător. Şi cu asta am avut succes: a mâncat aproape tot.

Până acum eu zic că a mers chiar bine. Sper că şi de acum încolo tot aşa să fie.

3 comments:

  1. Raducu mic va creste mare/ cu morcoviori si merisoare.

    te rog eu sa filmezi fetisoarele pentru meniurile care nu vor fi acceptate din prima.
    p.s. cu lamaia functioneaza intotdeauna

    ReplyDelete
  2. Până acum mi s-a strâmbat frumos de tot de câteva ori la prima linguriţă, dar după aceea a prins gustul şi a mancat. Cu strâmbăturile încă nu am apucat să fac poză. Musai tre să imortalizez că e total cum face. Şi nici măcar nu e nevoie de lămâie.

    ReplyDelete
  3. Draga Radu , sunt bucuroasa ca iti plac fructele si legumele .Sigur mama ta va gasi\inventa retete dintre cele mai haioase , iar tu o vei desfata cu zambete si strambaturi.Pofta buna!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete