Radu

Lilypie Second Birthday tickers

Monday, February 28, 2011

Diversificarea - o bătălie câştigată

Mi-am făcut probleme că Radu nu o să mănânce legume, dar s-a dat pe brazdă şi cred că chiar îi plac. E adevărat că la început, cum lua o linguriţă, se strâmba de mama focului, întorcea capu, nici nu vroia să mai vadă linguriţa şi dacă îl mai stresam un pic începea să plângă. Acum mănâncă bine, chiar termină tot ce îi pun în castronel şi am impresia că dacă i-aş mai da, ar mai vrea.

Cum au decurs lucrurile: după cum am mai scris, prima supă făcută doar din morcov şi cartof nu a avut nici un succes, indiferent câte variante am încercat. Am pus doar cartof în blender, doar morcov, puţin cartof, mai mult morcov, puţin morcov, mai mult cartof, zamă goală, cremă mai subţire, mai groasă, nimic...Intrasem în panică după ce au trecut vreo 4-5 zile de încercări. Într-o zi chiar am încercat să îi dau legume şi dimineaţa, în locul mesei de fructe. Bineînteles că nu a vrut. Şi nu a mâncat nici la prânz legume, aşa că în ziua aia a mâncat doar lapte. După aia mi-a părut rău că nu i-am dat fructele, că lui chiar îi plac. A fost singura încercare să îi dau legume dimineaţa. Am ajuns să număr de câte ori bagă în gură. Cel mai mult a luat 12 lingururiţe.

După atâtea încercări nereuşite am zis ca încerc cu alt aliment. Aşa ar fii trebuit să fac de la început, că şi teoria aşa zice, dacă nu îi place un aliment, nu insista, încearcă cu altceva. Ei, eu m-am încăpăţânat, am zis ca doar e morcov şi cartof, cele mai banale legume, cum să nu mănânce aşa ceva. Dar Radu a fost mai încăpăţânat ca mine. Nu a vrut şi pace. Prima supă pe care a mâncat-o: am fiert un cartof şi un păstârnac, am pus 10 seminţe de chimen şi o juma de linguriţă de ulei de măsline. Am mai pus şi câteva cristale de sare, f puţin, am zis că poate ajută. Şi am făcut o cremă f subţire cu blenderu. Ei, asta chiar a fost bunăăăă. Am crescut treptat cantitatea, nu i-am dat chiar cât a vrut.

De atunci totul a mers strună, am introdus treptat noi alimente, am crescut treptat şi cantitatea şi mănâncă supa asta cremă cât îi dau. Am scos sarea de tot, se pare că seminţele de chimen au avut tot meritul, nu sarea.

La fiecare supă am pus 10 seminţe de chimen şi o linguriţă de ulei de măsline cu 5 minute înainte să opresc focul şi am pus în bleder câteva legume şi zeama în care au fiert astfel încât să iasă o cremă subţire. Încă nu am crescut consisteţa. Câteva "reţete":

- un păstârnac, un morcov, un cartof.

- un morcov, un cartof, un sfert de ceapă mică. (am pus şi în bleder puţină ceapă)

- un morcov, un păstârnac, un cartof, juma de ceapă

- un morcov, o ceapă, 4 frunze de salată

- un morcov, o ceapă, 10 frunze de salată

- un morcov, un păstârnac, un cartof, o ceapă, jumate de pătrunjel (rădăcină)

La micul dejun nu am mai introdus alte alimente, având în vedere că am introdus atâtea alimente noi la prânz. Am aşteptat 4 zile de fiecare dată până să introduc un nou aliment şi în cele 4 zile am crescut cantitatea de legumă pusă în bleder. Aşa că dimineaţa Radu a mâncat măr, pară, suc de morcovi şi banană, în combinaţii de 4 luate câte 2, 3 şi chiar 1, azi, când a mâncat doar măr. Bun Bun!

2 comments:

  1. cred ca Radu nu a vrut supa de la inceput pt ca a primit morecovi in loc de morcovi si nu a recunoscut produsul hi hi hi! ce zici? babi

    ReplyDelete
  2. :) Babi e pusă pe şotii şi io îs un pic aiurită. Am corectat. Sigur nu e singura eroare de tipar.

    ReplyDelete