Radu

Lilypie Second Birthday tickers

Tuesday, March 22, 2011

Reload...nţ

Mă tot gândesc: cum fac copiii cu atâta bucurie şi pasiune o chestie o dată şi după aceea nu mai vor să repete faza defel? Astea sunt faze pe care, dacă am noroc, le filmez, dacă nu, nu mai am nici o şansă să le revăd.

O astfel de fază e "Radu pupă broasca". Am încercat şi răsîncercat să o reeditez. Degeaba! Se uită la ea lung, parcă îl încearcă un zâmbet în colţul gurii, se uită la mine, apoi iarăşi fixează broasca cu privirea şi trece hotărât la fapte: o pupă de o zăpăceşte. Dar o pupă foarte serios, nu îl mai umflă râsul.

O altă fază: de Crăciun a venit buni în vizită şi îi tot spunea lui Radu să zică "mama". I-a repetat de o grămadă de ori cuvântul, cu gesturi exagerate, cu gura până la urechi, încât Radu a început să dea şi el din buze, însă fără să se audă nimic. Făcea playback! Cum îi zicea cineva să zică mama, cum începea şi el să dea din buze. A ţinut-o aşa o jumătate de zi. Am apucat să şi filmez cu cât zel ne imita. Dădea din buze...parcă cu tot corpul. Şi atât a fost. A doua zi sau în zilele următoare, ori de câte ori încercam să repetăm figura, nţ! Nici o şansă! Acum mai face playback din când în când, dar iniţiază el mişcarea şi dacă îl imit, încurajându-l să continue, se uită lung la mine şi se opreşte.

Am fost foarte mirată când a făcut prima dată ca şi căluţu: cla cla. I-am tot făcut eu, dar nu credeam că o să mă imite. Dar nici asta nu face decât când are el chef, deşi îi place să îl încurajez, şi atunci facem cla cla amândoi, până ne plictisim. Dacă încep eu, nu e interesat. Dacă începe el, fac şi eu, face şi el din nou. E incredibil.

2 comments:

  1. Sa vezi ce amuzant e cind face toata ziua o chestie si chiar cind pui mina pe aparat se opreste si nu mai vrea deloc! Asa pierd eu momente minunate si ma oftic de moooor!

    ReplyDelete
  2. Ozzy are trac in faţa camerei :) Îţi mai rămâne să descrii în cuvinte toată faza şi nu se pierde.

    ReplyDelete