Radu

Lilypie Second Birthday tickers

Sunday, May 22, 2011

Fac iaurt


De Paşti am fost la Orăştie şi o mătuşa ne-a dat un borcan de iaurt făcut în casă, un iaurt cremos, foarte gustos. În plus, am avut şi discuţii despre iaurtul din comerţ, cum că e un aliment mai mult nesănătos decât sănătos şi conţine tot felul de minuni. Şi mi s-a explicat cum pot să fac singură iaurtul. Nu e greu deloc aşa că am zis că o să încerc. 

Lapte primesc din când în când de la bunici şi când nu am, cumpăr lapte crud, de la automat. Îl fierb şi îl pastrez în frigider. Iaurtul îl fac intr-un borcan mare, de 800. De fapt în el încap aproape 700 de ml. Încălzesc laptele fiert, exact cantitatea care mi-o trebuie astfel încât să nu mă ardă. Pun în el o linguriţă şi un pic de covăsală, îl amestec bine să se omoginizeze, îl pun în borcan şi îi pun capacaul. Borcanul trebuie învelit. 

Eu mi-am transformat un vas de yena în "aparat" de făcut iaurt. Am pus pe fundul vasului adânc un prosopel. Am pus borcanul şi am pus alte prosoape pe lângă borcan, în vas. Deasupra am mai pus 2 prosoape şi am pus pus capacul vasului deasupra. Când am scos borcanul de acolo, nu am luat decât prosoapele de deasupra şi a ramas gaura în prosoapele din vas. Am lăsat improvizaţia aşa şi de fiecare dată pun borcanul în guara din vas, îl acoper şi gata. Iaurtul îl fac seara şi îl las până dimineaţa.

Folosesc iaurtul ca să fac brânza lui Radu. Am început să îi dau şi lui să mănânce iaurt şi mâncăm şi noi. E foarte gustos şi topim un borcan mare destul de repede, aşa că tre să fac des. Dar e simplu şi nu durează mult.

 Eu nu ştiam foarte multe detalii şi am căutat ceva informaţii online despre iaurt. Am găsit un articol foarte interesant depre hrana vie, care are şi o secţiune despre iaurt aici.

No comments:

Post a Comment